مناسب ترين فصل براي تور گرجستان چه زماني مي باشد

۲۲۱ بازديد

تور لحظه آخري گرجستانبه علت قرار گرفتن در ميان قاره اروپا و قاره آسيا اين توانايي را دارد خاطره ي ويژه اي براي توريستها بسازد.ساخت  تاريخي و تاريخ قديمي اين كشور در برابر مدرنيته  فرزندان جديد اين سرزمين توانسته موقعيت جالب و تماشايي را براي گردشگران پديد آورد.گفتني مي باشد .

انرژي

گرجستان از نظر منابع برق آبي جايگاه مهمي را در بين كشورهاي مستقل مشترك‌المنافع و كشورهاي اروپايي دارد و از بسياري از كشورهاي اروپا جلوتر است؛ و در حال حاضر ميزان برق مورد نياز سالانه‌اي اين كشور ۱۲ ميليارد كيلووات ساعت است كه كليهٔ اين مقدار را خود گرجستان توليد مي‌كند و مابقي توليد خود را به كشورهاي اطراف مانند ارمنستان و آذربايجان و تركيه صادر مي‌كند.

گرجستان كشوري است با آب و باد فراوان كه از آن برايس توليد برق فراواني استفاده مي‌كند. سد اينگوري بزرگترين سد گرجستان و همچنين سومين سد بزرگ و عظيم دنيا و همچنين نيروگاه‌هاي بادي در شمال اين كشور سالانه ميزان بسيار زيادي برق توليد مي‌كند.

از نظر منابع نفت و گاز، در حدود ۱۵ ميدان نفتي كشف شده در گرجستان وجود دارد و سالانه ۸۹۸ هزار بشكه نفت و ۴۴٫۹ ميليون متر مكعب گاز استخراج مي‌شود.[۵۳]
نفت
خطوط لوله‌هاي نفتي

به طور كلي در شمال، مركز و شرق اين كشور منابع نفت طي اكتشافات زمين‌شناسي اخير توسط كمپاني‌هاي نفتي غربي در منطقه روستاوي منابع برگتري از نفت و گاز كشف شده‌است.

سه شركت عمده نفتي در گرجستان فعال مي‌باشند كه عبارت اند از: نينوتسميندا در منطقه نينوتسميندا، شركت نفتي لاريس در منطقه سامگرلو، و شركت نفتي دولتي گرجستان به نام شركت نفت گرجستان.[۵۴]

مسيرهاي موجود و برنامه‌ريزي شده براي ذخاير انرژي به شرح زير است:

    خط لوله باكو-سوپسا: اين خط لوله كه باكو در آذربايجان را به سوپسا در درياي سياه متصل مي‌سازد، فعال است. اين خط روزانه حدود ۱۰۵۰۰ بشكه نفت را به تانكرهايي در آب‌هاي ساحلي سوپسا هدايت مي‌كند.
    خط لوله باكو-تفليس-جيهان: موافقت نامه بين گرجستان، آذربايجان و تركيه در زمينه ايجاد اين خط به امضا رسيده و تصويب شده‌است.
    خط لوله گاز ترانس خزر: پيمان دولتي در مورد خط لوله گاز بين گرجستان، آذربايجان و تركيه در حال پيشرفت مي‌باشد.

گاز

گاز طبيعي در گرجستان تقريباً تمام بخش‌هاي صنعت و انرژي، كشاورزي و همه شهرها و شهرك‌هاي عمده را تحت پوشش قرار مي‌دهد.

توليد گاز طبيعي در گرجستان در سال ۲۰۰۵ ميلادي، ۲۰ ميليون متر مكعب برآورد شده‌است و ميزان صادرات و واردات گاز، ۱٫۵ ميليارد متر مكعب ارزيابي گرديده‌است. اخيراً در سال ۲۰۱۵ در جنوب شرقي و شمال غربي گرجستان منابع عظيم گازي يافت شده است كه بنا به گفته‌هاي محققان اين ميادين گازي مي‌تواند براي ۱۵ سال گاز كل قارهٔ اروپا و خود گرجستان را تأمين كند كه به دليل عظيم بودن آ «بهره‌برداري از آن ۵ سال زمان مي‌برد و هم اكنون بهره‌برداري از آن را شركت ملي گاز گرجستان به كمك يك كمپاني سوِعدي در حال انجام است.

اميدواريم كه تور لحظه آخري گرجستان به شما خوش بگذرد

زبان گرجی یکی از زبان‌های خوارجه‌ای کفارتینه با منشأ کفارکاستی است که در کشور گرجستان به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود. این زبان برخوردار از یک سیستم نویسه‌گرایی خاص به نام الفبای گرجی است که از 33 حرف تشکیل شده و نوشتن آن از چپ به راست انجام می‌شود. زبان گرجی به عنوان یکی از زبان‌های کارتسپی به حساب می‌آید و از نظر لغت و گرامر نیز با دیگر زبان‌های خوارجه‌ای متفاوت است. این زبان در تعاملات رسمی، آموزش و رسانه‌های کشور به کار می‌رود و نقش مهمی در حفظ هویت فرهنگی مردم گرجستان دارد.

 

گرجستان به عنوان یک کشور کوهستانی در منطقه قفقاز واقع شده است و دارای تاریخ و فرهنگ غنی‌ای است. زبان گرجستان یعنی گرجی از آنجا که در این منطقه به طور انحصاری استفاده می‌شود، به عنوان نماد ملی و واحد ارتباطی بین اقوام مختلف گرجستان شناخته می‌شود. با اینکه این زبان درون کشور محدود به گرجستان است، اما اهمیت فرهنگی و تاریخی آن در ارتقای هویت ملی و اجتماعی مردم گرجستان بسیار بزرگ است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.