عالي ترين زمان براي تور ارمنستان چه فصلي مي باشد

۱۷۲ بازديد

تور ارزان ارمنستان از جمله مسافرت هايي است كه طلب كنندگان زيادي حاوي مي باشد.كشور ارمنستان نيز موفق شده مي باشد.

خوشمزه ترين قسمت سفر و گردشگري بي شك غذاهاي مرز و بومي ست كه به آن وارد ميشويم . در واقع ميتوان گفت يكي از تفريحات تور ارمنستان ،لذت بردن از غذا هاي اين كشور است . آشپزي ارمني نزديك به سبك آشپزي ايراني و تركي است بطوريكه غذاهاي مشترك بسياري در اين سه كشور مي‌توان يافت. استفاده از شير و فرآورده‌هاي لبني مانند ماست و دوغ مخصوص ارمني را نيز

هرگز در اين كشور فراموش نكنيد چراكه بسيار طبيعي بوده و طعم خاصي دارند.

از معروف‌ترين غذاهاي ارمني مي توان به موارد زير اشاره نمود:

خوروات: غذايي تهيه شده از گوشت بره يا مرغ كه به همراه پياز و فلفل و ساير ادويه‌جات سرخ شده و به همراه گوجه فرهنگي و فلفل سبز سرو مي‌شود.

بورشت: سوپ سبزيجات است كه از برگ چغندر تهيه مي‌شود و معمولا سرخ‌رنگ شده و به خاطر استفاده از غوره مزه‌اي ترش دارد. بسيار شبيه آشي با همين تركيبات در منطقه آذربايجان ايران است.

خاش: يا همان كله‌پاچه ايراني كه بسيار محبوب مردم محلي ارمنستان است و در زمستان‌ها بيشتر سرو مي‌شود.دولما: چيزي شبيه همان دلمه خودمان (توجه داشته باشيم دلمه غذايي تركي است) كه از برگ مو يا كلم تهيه مي‌شود بدين صورت كه در داخل هر برگ، سس تهيه شده از سبزيجات مختلف را مي‌ريزند و بعد برگ‌ها را جمع كرده طبخ مي‌كنند.كباب ماهي ايشخان: اين ماهي كه مخصوص درياچه سوان است، بسيار لذيذ بوده و طرفداران بسياري دارد.تن (دوغ)، جرموك (آب معدني)، بالي هيوت (آب گيلاس)، قهوه ارمني و چاي‌هاي گياهي از معروف‌ترين نوشيدني‌هاي ارمني مي‌باشند.

اميدواريم كه تور ارزان ارمنستان به شما خوش بگذرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.